RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

równowaga psychiczna

Bez względu na to czy jesteś matką, ojcem, dzieckiem, kobietą, mężczyzną, pracownikiem czy pracodawcą, do prawidłowego funkcjonowania potrzebujesz jednej ważnej rzeczy – równowagi psychicznej.

Cokolwiek robisz, bez niej się nie ruszaj. Słowo. Inaczej narobisz sobie (lub innym) niepotrzebnych szkód. Jeśli aktualnie Twoja równowaga psychiczna jest nadszarpnięta, daj sobie na luz, pozwól głowie odpocząć, zresetuj system i spójrz na nowo. Często w pogoni za czasem, którego wciąż mało, zapominamy o tej sferze, skupiamy się tylko na realizacji konkretnych celów, uznawanych za ważniejsze.

Jak poprawić jakość życia? Przynajmniej tego psychicznego. 

Przede wszystkim zadbaj o siebie. Każdego dnia znajdź taką chwilę, którą poświęcisz tylko sobie. Może to być czas na refleksję lub nie. Czas bez myślenia o czymkolwiek, polegający na wyciszeniu się i złapaniu dystansu o którym pisałam już w tym artykule. Może to być relaksujący spacer, kąpiel, trening – naprawdę cokolwiek. Kolejnym istotnym aspektem jest sen. To dzięki niemu nasz organizm może się zregenerować, więc zapewnijmy sami sobie sen o odpowiedniej długości i pozwalającej wypocząć porze (będąc mamą jest ciężko – coś o tym wiem 😉 ). Odpoczynek nie jest czasem straconym, jak często mylnie może być interpretowany. Dlatego urlopy wypoczynkowe powinny być wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem, by ciało i umysł rzeczywiście mogły wypocząć. No chyba, że ktoś np. chodząc po urzędach czy remontując dom rzeczywiście się przy tym odpręża 😉 Nie sposób też pominąć takiej dziedziny jak sport. Nawet minimalna aktywność fizyczna, powiedzmy codzienny spacer – pozwala w pewien sposób rozładować stres i zbędne emocje. Poza tym odpręża i daje radość. Osobiście nie chodzę na siłownię (moja córka rekompensuje mi ten brak), ale wiem, że regularne treningi potrafią z głową zrobić cuda. Niezmiernie istotne jest też odżywianie. Kliknij jeśli jeszcze nie czytałaś tekstu o roli cukru w naszym organizmie, bo on potrafi nieźle namieszać. Nie mniej jednak zwróć ogólnie uwagę na to co i jak jesz. Bardziej świadome planowanie posiłków pozytywnie wpływa na nasz nastrój i chęć do życia.

Kilka cennych wskazówek.

W pewnym momencie musiałam powiedzieć sobie STOP. Wszystko zaczynało mnie przerastać, aż pewnego razu stwierdziłam, że dłużej nie dam rady. Intensywne tempo życia, brak czasu na cokolwiek doprowadziły mnie do punktu zero. I teraz już wiem jak ważne jest to by nie denerwować się byle czym (ciągle się tego uczę, ale przynajmniej mam tego świadomość), by akceptować rzeczywistość której zmienić nie możemy, by otaczać się dobrymi ludźmi, z dobrą energią, by nie porównywać się do nikogo (tylko do siebie), by nie oceniać innych, by rozwijać swoje zainteresowania, by liczyć się ze zdaniem innych osób (nawet jeśli jest odmienne), by prosić o pomoc kiedy jest niezbędna, by po prostu być szczęśliwą. Wystarczy w to uwierzyć, sama spróbuj i się przekonaj.

 

Jeśli spodobał Ci się mój wpis będzie mi miło jeśli go polubisz i/lub udostępnisz.

Polub moją stronę na Facebooku https://www.facebook.com/SuperMammaBlog/

Zajrzyj na mój Instagram https://www.instagram.com/supermamma.pl/

 

Przeczytaj też

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz